De kracht van stickers en brochures in een digitaal tijdperk

person holding Hello! sticker

Ondanks de voortdurende digitalisering blijven tastbare promotieartikelen nog steeds in trek. Stickers en brochures zijn een effectief marketingmiddel bij het vergroten van merkidentiteit en informeren van je klanten. Ze bieden de mogelijkheid om jouw stijl en boodschap op een unieke manier over te brengen. We bespreken hier hoe stickers en brochures kunnen bijdragen aan het succes van je bedrijf.

Stickers met logo: meer dan een plakkerig imago

Met een sticker kun je in een oogwenk jouw boodschap overbrengen. Of je nu bezig bent met het promoten van je eigen bedrijf, een evenement organiseert of een manier zoekt om jouw merk te versterken, met stickers met logo kun je een blijvende indruk achterlaten. De variatie in mogelijkheden voor stickers is enorm, van minimalistische logo’s tot opvallende ontwerpen die de aandacht trekken. Stickers zijn bovendien eenvoudig online te ontwerpen. Stickers met logo zijn kosteneffectieve promotieartikelen die verspreid kunnen worden op diverse locaties, zoals beurzen en evenementen, verpakt met producten of gewoon als give-away. 

Brochure als presentatieblad

Brochures zijn een geweldige manier om jouw producten te presenteren of een klant mee te nemen in het verhaal achter jouw bedrijf. In een brochure kun je gedetailleerde informatie kwijt over jouw producten of diensten. Zo kun je er de voordelen en prijzen in communiceren, wat het verkoopproces bevordert. Maar een brochure drukken kun je ook doen om je eigen werk te presenteren als een soort mini-portfolio. Een brochure is een goede manier om jouw merk en producten onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Een goed ontworpen brochure straalt professionaliteit uit en zorgt voor een positieve eerste indruk bij klanten. Tegenwoordig zijn de mogelijkheden eindeloos om een brochure te drukken, dus laat de brochure aansluiten bij de huisstijl van je bedrijf. Dit zorgt voor herkenning van je merk.

Bewustzijn in promotie artikelen

Ondanks dat fysieke promotieartikelen kunnen bijdragen aan het versterken van jouw merkidentiteit is het ook goed om stil te staan bij de gevolgen voor het milieu. Het uitdelen van stickers en brochures aan mensen die niet in je doelgroep vallen, kan resulteren in verspilling aangezien zij dit waarschijnlijk niet lezen en direct weggooien. Om dit tegen te gaan kun je bij het opstellen van een brochure kiezen voor milieuvriendelijke materialen, zoals gerecycled papier of overwegen de brochure online beschikbaar te maken en zo afval minimaliseren.

Digitalisering en tastbare marketingmiddelen gaan hand in hand. Stickers en brochures vormen een fysieke verbinding met je doelgroep. Goed ontworpen en opvallende promotieartikelen onderscheiden je van de concurrent, maar dragen ook bij aan merkbekendheid. Op een beurs krijgt een bezoeker veel informatie, door hem op dat moment iets te overhandigen met jouw logo, wordt hij hier later nog aan herinnerd en zo opnieuw aan je bedrijf blootgesteld.

Volgende

Vier tips voor een actieve en interessante vergadering

Vorige

Tien weetjes over Nederlandse gokhallen

laatste van Blog