Dit is waarom flyers nog steeds werken

We leven meer online dan ooit. Sociale media, e-mailmarketing en online adverteren. Wie zich online laat zien, kan rekenen op meer klanten. Maar is dat eigenlijk wel waar? In deze blog willen we jou meer vertellen over de kracht van flyers. Lees je mee? 

Eigenlijk is een flyer niet meer dan een bedrukte pagina met als doel om iets te promoten. Wat die promotie precies is, is afhankelijk van je bedrijf en je product of dienst. Maar een flyer laten drukken heeft altijd als doel om iets onder de aandacht te brengen. Meestal is een flyer voorzien van informatie en een duidelijke CTA. Wat staat voor een call-to-action. Dit houdt in dat je niet alleen iets onder de aandacht wilt brengen, maar de lezer ook wilt aansporen om actie te ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van een website of het bellen van een nummer. 

Marketing is steeds meer en meer online. Een flyer is allesbehalve online. Het hangt niet in de ether. Sterker nog: mensen kunnen het fysiek vasthouden. En juist in dat gegeven schuilt de kracht van een flyer. Laten we daar eens dieper op in gaan. 

De kracht van een flyer: lokale marketing 

Wanneer je jouw doelgroep wilt vinden, noemen we dat targetten. Online een target zetten op je doelgroep kan lastig zijn. Je kunt een dure advertentie laten lopen zonder je doelgroep precies te bereiken. Dat is met een flyer heel anders. Een flyer is een goede manier van lokale marketing. Zo kun je flyers door de brievenbus doen in de wijk waar je jouw product of dienst onder de aanbracht wilt brengen. Je kan flyers uitdelen op straat of op een druk punt neerleggen. 

Wil je meer weten over lokale marketing? Hier lees je er alles over!

Dat brengt ons ook bij een ander belangrijk punt van flyers. Het zorgt namelijk voor een snelle verspreiding. Door de tastbaarheid van een flyer weet je zeker dat je boodschap bij de mensen overkomt. Je geeft de flyer tenslotte zelf en de persoon neemt de flyer direct aan. Wanneer je ervoor zorgt dat de flyer er goed uit ziet en direct de aandacht trekt, is de kans groot dat je boodschap overkomt. Je kunt dus veel beter je doelgroep aanspreken en je bent er zeker van dat de flyer ook daadwerkelijk aankomt. Deze zekerheid kun je met online adverteren veel minder goed inbouwen. 

Betaalbare oplossing

En dan is er nog een ander groot voordeel aan een flyer en dat is de prijs. Een goede flyer kost misschien geld om te ontwikkelen. Maar de drukkosten zijn vaak laag. Zo kun je al voor een paar honderd euro je flyer ontzettend vaak laten afdrukken. Dit is afhankelijk van hoe groot je de flyer wilt hebben en welk papier je gebruikt. Vaak is een flyer kleiner dan een A4 en je gebruikt vaak dun papier. Een flyer wordt ten slotte niet vaak bewaard. Is de boodschap goed overkomen? Heeft je doelgroep actie ondernemen? Dan is je flyer succesvol geweest. Al hoop je natuurlijk altijd dat je doelgroep de flyer weer doorgeeft aan een andere potentiële nieuwe klant! 

We schreven eerder ook een blog over je bereikbaarheid vergroten door middel van influencers. Lees hier meer!

Volgende

Ontdek de eenvoud van audio naar tekst omzetten in diverse talen

Vorige

Dit heeft ByBit jou als handelaar of belegger te bieden anno 2023

laatste van Blog